一期一会

食べて、お昼寝して、遊んでまた食べる・・・そんな猫たちみたいに、好きなことだけしよう

Pronghorn Mama and Her Calf

 

 

 

 

 

 

 

 

A pronghorn I uploaded photos yesterday, I met her the day before.

She was walking slowly on the side of the hill at Lamar Valley.

I decided to watch her since I love pronghorn.

Then, all of suddend, I noticed she was nursing her calf!

Wow! This is such a rare sight for me. 

I kept looking at them, taking photos of them. 

I felt so blessed to witness this precious moment.

Thank you, mama pronghorn for trusting me and showing your baby to me. 

At Lamar Valley, 06-04-2022

昨日のブログにアップした雌のプロングホーン

4cats.hatenadiary.com

後で気づいたんですが、実はその前日に会っていました

子育て中のママでした

右の後ろ足を怪我しているようです

プロングホーンの子どもは、体臭がなく、生まれてしばらくは文字通り地面にぴったりはりつくようにして、息をひそめて過ごします

母親は出産の時は群れから離れ、出産後は、子どもをセージブッシュの中に隠して、授乳の時だけ戻ってきます

コヨーテやオオカミから子どもを守るためです

子どもが群れと一緒に行動できるようになると、子どもを連れて群れに戻ります

この日、私はたまたま単独でいるプロングホーンを見つけ

急ぐ旅ではないし、大好きなプロングホーンなのでしばらくそのまま眺めていました

他に目をやって、またプロングホーンを見ると・・・

なんと子どもがお乳を飲んでいました

まさにラッキーとしか言えません

可愛い赤ちゃんを見せてくれて、どうもありがとう、お母さん